Den vždy začínáme na koberci v kruhu rozhovorem o všem, co nás trápí, co nás těší, o tom, co je dnes nového. Žáci pak pracují v jednotlivých centrech rozděleni podle ročníků. Velký důraz klademe na vzájemnou spolupráci žáků v jednotlivých centrech ale i mezi dětmi z různých ročníků.

Vyučování probíhá ve dvou dvouhodinových celcích, které nám umožňují měnit činnosti častěji podle věku žáků a podle náročnosti práce. Střídáme činnosti náročnější s vyprávěním, hrami, výtvarnými činnostmi tak, abychom udrželi pozornost žáků co nejdéle. Snažíme se do výuky zapojit také hodně pohybových her a aktivit v rámci různých vyučovacích předmětů, při kterých si také procvičujeme probíranou látku.

Spoustu dovedností i návyků získávají žáci pozorováním, formou her. Snažíme se, aby se žáci učili najít si informace sami ať již v různých knihách, na internetu nebo z výukových programů.

Žáci v prvním ročníku jsou hodnoceni slovně. K hodnocení nám dobře slouží týdenní plány. Z nich mohou rodiče vyčíst, co se jejich dítěti daný týden podařilo, a co je potřeba docvičit.

Díky týdenním plánům se žáci učí plánovat si svou práci. Domácí úkoly odevzdávají v pátek a je tedy na nich, kdy si je udělají.

Snažíme se ve třídě navodit přátelskou atmosféru, ve které se nám všem dobře pracuje, ve které je nám dobře, ve které se dokážeme s ostatními (i s paní učitelkou) podělit o své radosti i starosti.