Aktuálně z 1. třídy

O prvouce jsme se učili o lidském těle a jak vlastně lidské tělo funguje. Povídali jsme si o důležitých vnitřních orgánech, tak jsme si je rovnou vymodelovali. Postavy jsou v životní velikosti. 

 

 

 

Ta jsme se začali seznamovat s vyjmenovanými slovy a na žádné "rozumování" nám nezbývá čas. Zkoušíme si tu "tvrdou dřinu" zpříjemnit alespoň tím, že si ke každé sadě vyjmenovaných slov tvoříme LAPBOOK, tedy svou vlastní interaktivní učebnici vyjmenovaných slov. Postupně si je všechny budeme brát domů, abychom mohli i tam procvičovat kde napsat měkké i a kde tvrdé y.

Zatím máme hotový lapbook na vyjmenovaná slova po B. Brzy přibudou další.

 

Téma října BARVY. Nejdříve jsme probírali heslo malíř - kdo je to malíř, jak se stanu malířem, podívali jsme se na nejznámější obrazy a pokusili se jeden obraz domalovat.

 

Další heslo Co vše má barvu? Zjistili jsme, že barvu mají věci, ale i nálada, pocit, báseň i hudba. Hudbu jsme se pokusili namalovat. Postupně jsme malovali hudbu W. A. Mozarta, P. I. Čajkovského a Carminu Buranu Karla Orfa.

 

 Přes barvu, kterou mají některé verše, jsme se dostali k tomu, že verše mohou mit i určitý tvar, a zkusili jsme kaligram. Povedl se nám, co říkáte?

 

 Poslední týden jsme studovali barvy duhy a odstíny těchto barev. Pokušeli jsmese nejrůznější odstíny namíchat, ale i najít v přírodě.

 

Stejně jako minulý rok, i letos si každý měsíc zvolíme nějaké téma, kterým se pak zabýváme. V září to bylo téma Lidé a zvířata. Postupně jsme diskutovali nad tím, čím se lišíme od zvířat, co jsou to ohrožená zvířata a jak lidé pomáhají při zachraňování ohrožených druhů. Metodou Vennových diagramů jsme srovnávali jednotlivé druhy lidoopů, díky encyklopediím jsme se dozvěděli něco málo o tom, jak vznikl člověk, a z odborných článků jsme se dozvěděli o outloních . Že nás to bavilo, dokazují i nádherné práce našich dvou spoužaček. Děkujeme.

V pátek 4.10. se prvňáci a druháci setkali s opravdovým dědou Lesoněm, o kterém se druháci učili v matematice. Už na začátku týdne jim svěřil na počítání některá ze svých zvířátek (myš, kočku a husu) a teď se chtěl přesvědčit, jak se o ně děti starají. Také jim pověděl příběh, jak se k němu zvířátka dostala. Jednou když se vydal do lesa na houby, našel hořící statek a uslyšel volání zvířátek o pomoc. Volaly na něj čtyři myšky, jedna kočka a jedna husa. Odnesl tedy zvířátka do bezpečí a zachránil je. Ale všechna zvířátka se mu do košíku najednou nevešla. Jak je tedy všechny přenesl? To byl úkol pro školáky. S úkolem si děti poradily a hádanku dědy Lesoně vyluštily. Za odměnu od něj dostaly malé muchomůrky (proti otravnému hmyzu) a slíbily, že se mu o zvířátka budou starat jak nejlépe budou umět. A kdo ví, třeba nám děda Lesoň později svěří i jiná a větší zvířátka. Už se těšíme.

 

 

Kontakty

Základní škola a Mateřská škola Plavsko
Plavsko 39
378 02 Stráž nad Nežárkou

605 745 664, 384 385 266
skola@zsplavsko.cz
www.zsplavsko.cz

ID datové schránky: atjmgjg
IČO školy: 709 850 22
č. účtu: 604200329/0800

Mateřská škola:

384 390 852
skolka@plavsko.cz
skolka.omlouvani@plavsko.cz - pro omlouvání hlavně předškoláků

Zřizovatel

  Obec Plavsko
  www.plavsko.cz