Inspirováni francouzskou krajinářskou školou 19. století (především obrazem Sběračky klasů od malíře J. F. Milleta) jsme se v tento projektový den pustili nejprve do dotváření již vzniklých krajinomaleb. Děti domalovávaly části vytisknutých krajinomaleb a mnohé z nich v sobě objevily skrytý talent, jak se můžete přesvědčit na fotografiích. Podle vzorů francouzských malířů - realistů jsme se pak vydali ven do plenéru kreslit svět takový, jaký ho skutečně vidíme. Objevovali jsme i jiné krásy přírody, které jsme zakomponovali do módních návrhů. Odměnou nám byla další indicie, která nás zavádí do jižní Itálie.
Při čtvrtém setkání s obrazy naší galerie jsme se inspirovali klasicistním dílem Jacques-Louis Davida Napoleon překračuje Alpy. V sérii úkolů jsme poznali Napolena jako člověka - jak vypadal, jaký byl jeho charakter, i to, že to byl velký válečník. Se zavázanýma očima jsme po provázku unikali z internace na ostrově Elba. Také jsme luštili tajnou zprávu odeslanou z vězení na ostrově sv. Heleny. Za každý úkol jsme obdrželi jedno z písmen, z nichž jsme v závěru složili Napoleonovo jméno, a také jsme jimi odemkli zámečky. Posledním úkolem bylo pak vybrat obraz, na kterém je Napoleon vyobrazen. Kdo všechno zvládl, měl volnou cestu k pokladu, v němž se ukrývalo mimo jiné i pololetní vysvědčení. Čtvrťáci a páťáci celou hru absolvovali s mírně pozměněnými úkoly jako online únikovku. Poklad s vysvědčením jim pak paní učitelky doručily až domů.
Nejprve jsme si museli pozorně prohlédnout celou naši školní galerii, protože na obrazech byla ukryta písmena tvořící název díla, které bylo předmětem třetí části projektu. Tím dílem byla Čtenářka od nizozemského malíře Johanna Vermeera van Delft. Proč byl obraz namalován? Jak se dívka mohla jmenovat? Co asi čte? Jak se asi cítí? Co vidí z okna?
Protože obraz patří do stylu baroka, po skupinách jsme za pomoci knih a dalších zdrojů představili ostatním vždy jednu část umění - sochařství, malířství, hudbu, literaturu…
Co si asi myslí mladá žena, která je modelem pro ten nádherný obraz? Je to přece dlouhá doba než malíř vytvoří dílo tak, aby s ním byl spokojen. A to byl náš první úkol - vytvořit a zahrát to, co probíhá myslí té ženy, když sedí modelem malíři. Vznikly opavdu zajímavé scěnky a moc nás to bavilo. Stejně tak nás bavily i další úkoly - třeba ten, kdy každý ve skupině měl zvětšit část obrazu podle malé předlohy, aby pak z těch částí vznikl velký obraz.
Začíná pátrání po vzácném obrazu, který byl ukraden z naší školní galerie. Krádež se udála během slavnostního zahájení školního roku a po pachateli zůstaly viditelné stopy - bílý otisk ruky na rámu ukradeného obrazu! To je první vodítko k vypátrání zloděje - nebo zlodějky!? A který obraz že se ztratil? No přece slavná Mona Lisa!!